Panel logowania

Nie masz jeszcze konta na e-Mlodzi.com?

Zarejestruj siê!

Zapomnia³eœ has³a?

Przypomnij je

Autor

Wiadomo¶æ

Jimmyblack  

Mega wymiatacz


ImiÄ™: Jimmy

Wiek: 28

Do³±czy³: 19 Maj 2015

Sk±d: Dublin

   

Wys³any: 2015-07-26, 21:09   Historie ze Å›wiata

Oto kilka historii ze świata, który właśnie tworzę. Za wyłapane nieścisłości przybijam piątkę :)
Więcej pojawi się wkrótce na moim blogu, adres w podpisie.

Orle Gniazdo nie jest przyjaznym miejscem do życia. Początki tego miejsca sięgają wiele pokoleń wstecz, kiedy to kilku krasnoludów postanowiło usprawnić przeprawę przez góry. Należy pamiętać, że w tamtych czasach nie było jeszcze Stalowych Wrót. Tak więc grupa krasnoludów pochodzących z Miasta ¦ciany, wraz z rodzinami postanowiła się tu przenieść. Wybudowali oni windy, pierwsze domy, szklarnię, kuźnię. Nazwy tych rodzin to Annarr, Jakko, Rókur oraz Stigr.
Przez wiele dziesięcioleci miasto rozrosło się do dzisiejszych rozmiarów we względnym spokoju. Jednak krasnoludy to chciwe stworzenia, żądne złota oraz chwały, zaczęły knuć oraz spiskować aby zagarnąć całą władzę dla siebie. Rody Annarr oraz Jakko szybko upadły, a ich członkowie zostali wygnani poza miasto, zaginęli, lub sami uciekli. Część z nich osiedliła się u stup Gniazda tworząc slamsy, żyjąc w deszczu moczu i łajna. Chyba nie myślałeś, że łajno tych z góry tam zostaje? Spływa na dół. Ciągle jednak czekają na swoją szansę, aby powrócić.
Ród Rókur wziął pod opiekę windy wschodnie, Stigr zachodnie. Trwają tak już kilka pokoleń, szukają sojuszy, okazji tylko by przejąć władzę oraz powiększyć swoje wpływy. Ostatnio też ród Stigr zmienił swoją nazwę na Orły. Starają dogadać się z władcami Miasta ¦ciany, aby otrzymać jakieś dodatkowe wsparcie.

Tak wygląda skrócona historia Orlego Gniazda

Strażnik przeszłości, Wielki skryba Drahenau
Arkhem



ByÅ‚em tam, gdy ziemia siÄ™ zatrzÄ™sÅ‚a. Wraz z moim bratem zarzucaliÅ›my sieci gdzieÅ› pomiÄ™dzy HasiÄ… a naszÄ… wioskÄ…, gdy ujrzeliÅ›my eksplozjÄ™ Czerwonej Góry. ChwilÄ™ później wielki grzmot powaliÅ‚ nas na nogi. Woda zaczęła bulgotać. Nie mogliÅ›my zrozumieć, czemu okoliczne wyspy zaczynajÄ… rosnąć. Wtedy uderzyÅ‚a nas seria kolejnych huków. Na zachodzie z ziemi zaczęły wyÅ‚aniać siÄ™ wielkie góry. PojawiÅ‚y siÄ™ też tam, gdzie byÅ‚a nasza wioska – Rathmin. Od razu zaczÄ™liÅ›my pÅ‚ynąć ww tamtÄ… stronÄ™, jednak coÅ› nas zatrzymaÅ‚o. £ódź osiadÅ‚a na ziemi, wiÄ™c biegliÅ›my w bÅ‚ocie, a dookoÅ‚a nas podskakiwaÅ‚y ryby w nadziei na znalezienie jakiejÅ› kaÅ‚uży. Na miejscu nie znaleźliÅ›my nic, te nowe skaÅ‚y zniszczyÅ‚y wszystko.

Słowa Berta Rybaka Spisane przez Kertona skrybę Miasta ¦ciany




Hasia oraz Klot przed eksplozją gór były dwoma całkowicie oddzielonymi od siebie wyspami. W tym archipelagu były to jedyne wyspy, które miały ułatwiony dostęp do morza za sprawą plaż łagodnie wchodzących do wody.
PoczÄ…tki konfliktu upatruje siÄ™ okoÅ‚o 100 lat temu, gdy podobno wódz Hasii – Aston Góra czÄ™sto odwiedzaÅ‚ pewnÄ… osobÄ… na sÄ…siedniej wyspie. TÄ… osobÄ… byÅ‚a Fawila – córka tamtejszego szamana. Po kilku takich wizytach okazaÅ‚o siÄ™, że dziewczÄ™ oczekuje dziecka, a Aston nie może siÄ™ do niego przyznać, gdyż posiada już żonÄ™ oraz gromadkÄ™ dzieci. Jest to jednak tylko opowieść Fawili i nie mamy żadnego potwierdzenia jej prawdziwoÅ›ci. Tak czy owak, jej ciąża oraz odpowiedź wywoÅ‚aÅ‚y furiÄ™ u jej ojca, który rozpoczÄ…Å‚ wojnÄ™ partyzanckÄ… z HasiÄ…. Pewnej nocy zebraÅ‚ kilku ludzi i przepÅ‚ynÄ™li morze zabijajÄ…c kilku ludzi we Å›nie oraz porywajÄ…c dwie kobiety we Å›nie. Takie sytuacje miaÅ‚y miejsce kilka razy; raz Hasia wybieraÅ‚a siÄ™ do Klot, raz na odwrót. DoprowadziÅ‚o to do tego, że mieszkaÅ„cy obu wysp wybudowali na plażach palisady oraz wieże strażnicze. Przez pewien okres po Eksplozji Gór nastÄ…piÅ‚a eskalacja konfliktu, gdyż wyspy poÅ‚Ä…czyÅ‚y siÄ™ w jedno. Dopiero w ostatnich dwóch latach za sprawÄ… mediatorów z Miasta ¦ciany. Na plażach ciÄ…gle jednak pozostaÅ‚y palisady przypominajÄ…ce o niedawnym konflikcie.

ByÅ‚a to historia konfliktu Hasia – Klot

Strażnik przeszłości, Wielki skryba Drahenau
Arkhem



Demony, prastare istoty chaosu....
Dziś jak nigdy mamy okazję badać ich naturę dzięki portalom do Tris. Z moich domysłów wynika, że pół-demony są ściśle powiązane z demonami właściwymi. Działania demonów wydają się w pewien sposób skoordynowane, co nasuwa myśl o pewnej hierarchii oraz inteligencji.
Zazwyczaj otwarcie portalu Tris poprzedza pojawienie się kilku demonów, a te prawdopodobnie rozkazują pół-demonom przejście na drugą stronę i sianie zniszczenia. Możliwe jest też, że pół-demony w swojej bezmyślnej chęci niszczenia same dostrzegają okazję do siania chaosu i to zwabia je do przejścia przez portal. Tak, czy inaczej ich związek jest oczywisty.

Zastanawia mnie jednak charakter działania demonów. Nigdy przedtem nie działały w tak bardzo skoordynowany sposób. Podejrzewam, że gdzieś tam pojawiła się istota, która przejęła władzę nad demonami. Dlatego też zebrałem grupę demonologów, chętnych zapuścić się na tereny Tris w celu przeprowadzenia badań.

Rok 696, Puste Pola

Xavier, Demonolog




Smoki.
Prastare stworzenia. Legendy głoszą, że narodziły się wraz z naszym światem, miały być jego strażnikami. Niestety od prawie trzech tysięcy lat nikt nie widział żywego smoka. Najnowsze zapiski o obserwacji smoka pochodzą z okresu tuż przed zaśnięciem bogów. Ten zbieg okoliczności wydaje się ciekawy, jednak nie ma żadnych dowodów na jakikolwiek związek pomiędzy tymi zdarzeniami.
Jak wynika ze znalezionych przeze mnie opisów większość smoków posiadała:
Rogi na głowie w liczbie od jednego do 10, oraz liczne rogi na ciele.
Ognisty oddech, jednak niektóre relacje mówią o oddechu śmierci, błyskawicach oraz mrozie. Podejrzewam, że smoki miały pewne powiązania z żywiołami, stąd te rozbieżności.
Ogon, jeden, dwa, a nawet trzy. Czasami zakoÅ„czone koÅ›cianymi „hakami”
4 kończyny, jednak to też nie jest regułą.
Skrzydła. Jest to chyba jedyny stały i niezmienny element. Jedna para skrzydeł.
Wiele zapisków świadczy o tym, że smoki posiadały wielkie magiczne zdolności, od kontrolowania żywiołów, wypiętrzania gór, wskrzeszania po zmianę postaci. Właśnie to zmiana postaci jest bardzo interesująca, gdyż znalazłem jedną notę jednego z prastarych mówiącą o tym, że smok w ludzkiej postaci oraz kobieta poczęli dziecko. Niestety nie udało mi się odszukać żadnych dodatkowych informacji o tym wydarzeniu, może być to jedynie bajka, niemniej jednak ciekawa i warta odnotowania.
W przeciągu ostatnich dwóch tysięcy lat odnaleziono trzy szkielety smoków, w tym ten na Smoczych Wydmach. Smocze kości charakteryzują się wieloma właściwościami; leczą choroby, są niezwykle wytrzymałe, ciągle przejawiają przywiązanie do żywiołu. Dlatego są jednym z najbardziej pożądanych materiałów na świecie, a co za tym idzie niezwykle drogich. Właśnie te bogactwo ściąga krasnoludy oraz magów na Smocze Wydmy, chęć wiedzy i bogactwa. Nie zdziwi mnie, gdy w tamtym rejonie rozegra się wkrótce jakaś bitwa.

Strażnik przeszłości, Wielki skryba Drahenau
Arkhem
_________________
Projektowanie gier, pomysły na gry, mój blog
http://projektowanie-gier.pl
Game Based Learning
http://gamebasedlearning.edu.pl/
 

Forum m³odzie¿owe e-Mlodzi.com