Panel logowania

Nie masz jeszcze konta na e-Mlodzi.com?

Zarejestruj siê!

Zapomnia³eœ has³a?

Przypomnij je

Autor

Wiadomo¶æ

Jimmyblack  

Mega wymiatacz


ImiÄ™: Jimmy

Wiek: 28

Do³±czy³: 19 Maj 2015

Sk±d: Dublin

   

Wys³any: 2015-07-05, 08:59   Â¦wiat fantasy

Jestem w trakcie tworzenia świata pod grę RPG. Czy macie jakieś ciekawe i oryginalne pomysły na elementy takiego świata?
Czy byłby ktoś zainteresowany, gdybym rozpisał konkurs na najciekawsze pomysły? Jakie nagrody by was interesowały?

Ogólne zarys świata, który kreuję wygląda tak...

20 lat temu nastąpił kataklizm na skalę światową - Eksplozja Gór. 9 wulkanów wybuchło całkowicie zmieniając kontynent. Północne rejony świata zapadły się pod wodę zmuszając zamieszkujących tam Gigantów do migracji na tereny zamieszkałe przez inne stworzenia. Na zachodzie dno oceanu wypiętrzyło się ułatwiając dostęp do wysp, które się tam znajdowały. ¦wiat się oziębił. Zimy stały się dłuższe, wszystkim stworzeniom doskwiera brak jedzenia. Narastają konflikty. Trzy prowincje znajdujące się na południ stworzyły Unię Południa. Odgrodziły się od reszty krain aby powstrzymać imigrantów i zachować względny spokój na swoich ziemiach. W świecie zaczęły pojawiać się różne portale, które prowadzą w różne miejsca: na północ, na zachód, na południe, w inne światy, w przeszłość.

Czy znacie jakieś programy do rysowania map, który możecie polecić?
_________________
Projektowanie gier, pomysły na gry, mój blog
http://projektowanie-gier.pl
Game Based Learning
http://gamebasedlearning.edu.pl/
 

overwatcher  

Stały User

Wyobraźny Królewicz



ImiÄ™: Tomasz

Wiek: 14

Do³±czy³: 23 Cze 2015

Sk±d: Za¶wiaty

   

Wys³any: 2015-07-05, 18:03   

Tworzysz tylko swiat gry, czy bedziesz tez implementowac swoj pomysl?

Jaka masz motywacje?

PS Nie wiem jakie masz pojecie o zarzadzaniu projektem, ani tez czy stosujesz jakich schemat, ale w odniesieniu do produkcji gier polecam podjejscie 'od ogolu do szczegolu'.

Zanim zabierzesz sie za korzystanie z oprograowania - poswiec wystarczajaca ilosc czasu na dokumentacje. Postaraj sie zrobic to w miare dokladnie. Potem dorzuc szkice, rozplanuj taski (zadania) i jazda.
_________________
Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible'!
 

Jimmyblack  

Mega wymiatacz


ImiÄ™: Jimmy

Wiek: 28

Do³±czy³: 19 Maj 2015

Sk±d: Dublin

   

Wys³any: 2015-07-05, 18:23   

Motywacją jest chęć tworzenia :)

Na implementację przyjdzie czas. Na chwilę obecną chcę opracować świat.overwatcher,
_________________
Projektowanie gier, pomysły na gry, mój blog
http://projektowanie-gier.pl
Game Based Learning
http://gamebasedlearning.edu.pl/
 

overwatcher  

Stały User

Wyobraźny Królewicz



ImiÄ™: Tomasz

Wiek: 14

Do³±czy³: 23 Cze 2015

Sk±d: Za¶wiaty

   

Wys³any: 2015-07-05, 18:44   

Opracowac swiat, to baardzo ogolne stwierdzenie...

Co dokladnie chcesz osiagnac? Zbudowac fabule? Opisac funkcjonalnosc? Wyrysowac?
Jaki jest typ gry? Single? Multi?
_________________
Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible'!
 

Jimmyblack  

Mega wymiatacz


ImiÄ™: Jimmy

Wiek: 28

Do³±czy³: 19 Maj 2015

Sk±d: Dublin

   

Wys³any: 2015-07-05, 19:05   

Opracować świat czyli...
Zbudować mapę, określić zamieszkujące je stworzenia, politykę, ugrupowania oraz ich cele, bogów, historię, wydarzenia, poszczególne ważniejsze elementy.
Na tym poziomie nie chcę czepiać się zbytnio samej mechaniki, więc zostawiam wolną drogę w sprawie multi/single.
_________________
Projektowanie gier, pomysły na gry, mój blog
http://projektowanie-gier.pl
Game Based Learning
http://gamebasedlearning.edu.pl/
 

overwatcher  

Stały User

Wyobraźny Królewicz



ImiÄ™: Tomasz

Wiek: 14

Do³±czy³: 23 Cze 2015

Sk±d: Za¶wiaty

   

Wys³any: 2015-07-05, 19:51   

Ok, rozumiem. Etap wizji.
Moim skromnym zdaniem na tym etapie powinienes skupic sie na wypunktowanym opisie, podpartym wstepnymi szkicami.

Zastanawiales sie jaka bedzie docelowa grupa odbiorcow? Czym ta gra ma sie wyrozniac? Co bedzie stanowilo o tym, ze ludzie zainteresuja sie Twoim pomyslem?

Jimmyblack napisa³/a:

zostawiam wolnÄ… drogÄ™ w sprawie multi/single.


Nie ma czegos takiego jak wolna droga w tej sprawie!
Czym konkretniej do tego podejdziesz, tym wieksza szansa, ze wyjdzie z tego cos ciekawego.

Chyba, ze traktujesz to jako cos w rodzaju nauki/eksploracji?
Szkoda pozniej patrzec na swoja prace w kategoriach zmarnowanego czasu, bo okazuje sie, ze plan byl zbyt slaby...
_________________
Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible'!
 

Jimmyblack  

Mega wymiatacz


ImiÄ™: Jimmy

Wiek: 28

Do³±czy³: 19 Maj 2015

Sk±d: Dublin

   

Wys³any: 2015-07-05, 20:33   

¦wiat

MieszkaÅ„cy – rasy grywalne

Spopieleni są rasą powstałą w czasie Eksplozji gór. Nie wykazują wielu społecznych zachowań, nie łączą się w społeczności. Zazwyczaj osiedlają się na odludziach, aby nikt ich nie niepokoił. Posiadają duże wrodzone zdolności magiczne, z tego powodu często zapraszani są na posady dwornych magów, jednak z regóły nie przyjmują tych propozycji. Nie posiadają wspomnień (lub tak twierdzą) sprzed Eksplozji gór, można więc wnioskować, że był to czas ich narodzin. Posiadają humanoisalne sylwetki, czasami widać ubytki w ich ciałach (częste braki uszu, nosów, rzadziej palców, lub inne ubytki ciała). Ich rany nie krwawią, lecz rozpalają się ogniem. Ich skóra wydaje się ciągle żarzyć. Wielu sławnych badaczy prowadzi badania nad nimi.
Spopieleni są ludzmi lub elfami, które w czasie Eksplozji gór znajdowały się w złym miejscu w złym czasie. Bardzo rzadko udało się zachować im wspomnienia z poprzedniego życia. Wydają się nie starzeć.

Giganci są rasą, która zamieszkiwała dalekie północne tereny kontynentu, które zostały zniszczone w Eksplozji gór. Nie chcieli wędrować daleko na południe osiedlając się na pierwszym zdatnym do zamieszkania terenie, który napotkali tworząc małe osady, lub zajmując istniejące wioski. Czasami oznaczało to konfrontacje z tubylcami. Są dużo więksi od przeciętnego człowieka. Mierzą około 2.2m wzrostu, posiadają też dużo bardziej rozwinietą muskulaturę.

Elfy. Wysokie, smukłe postacie. Starzeją się dużo wolniej od ludzi. Zamieszkują bezkresne puszcze zachodnie, gdzie posiadają liczne wioski i warownie. Nie lubią ingerować w rzeczy, które nie dotyczą ich bezpośrednio. Ekplozja gór nie wpłynęła zbytnio na ich terytoria, co sprawiło, że wiele innych stworzeń stara się przedostać do ich krain. Nie postępują z nimi delikatnie. Większość imigrantów jest od razu wydalana, a w wypadku recydywy słuch o takich stworzeniach ginie. ¯yją w dużej symbiozie z lasami w których zamieszkują.

Ludzie są najpowszechniej występującą inteligentną rasą na kontynencie. Posiadają wiele mast i wiosek. Są wszechstronni i zajmują się najróżniejszymi profesjami.

Szare Elfy. Wywodzą się od grupy elfów, która przed wiekami porzuciła lasy. Ich skóra zmieniała kolor na szary z tego powodu, gdyż nie mogą już czerpać z lasów życiodajnych mocy. Starzją się prawie na równi z ludźmi.

Krasnoludy zamieszkują głównie północnowschodnie tereny dzisiejszego kontynentu za wyjątkiem Wielkiego Jaru. Kilka z ich siedzib zostało zniszczonych w efekcie kataklizmu. Większość jednak uchowała się w mniej lub bardziej nienaruszonym stanie. Ich miasta przyjęły duże liczby uchodźców, jednak nastroje stają się coraz gorsze. Są to dość niskie około 1.5-1.6m stworzenia o bardzo krępej budowie ciała. Krasnoludy jako jedyni osiagneli pewne umiejętności w zakresie obróbki Eterycznych kamieni.

Mieszkańcy - pozostali

Nieumarli. Są chodzącą kupą mięsa kieeującą się najniższymi instynktami lub poddającą się woli lisza lub nekromanty. Pierwsi nieumarli zostali stworzeni przez nekromantów za pomocą magii. Około 300 lat temu jeden z nekromantów stworzył chorobę, która potrafi zarazić zwłoki lub słaby organizm i zmienić je w nieumarłego. Istnieją metody, aby zmienić się w nieumarłego za życia i zachować pełnię świadomości i władz umysłowych. Wymaga to jednak długich przygotowań i skomplikowanych zabiegów. Nekromanci po takim zabiegu nazywani są Liszami.

Demony. Są są eterycznymi chaotycznymi postaciami, zamieszkującymi niektóre miejsca na kontynencie. Wiele z nich posługuje się magią. Wykorzustując zamieszanie powstałe w wyniku Eksplozji gór starają zorganizować się i rozpocząć walkę przeciwko wszystkim innym istotom. Nie mogą umrzeć, jedynie ich materailne powłoki mogą zostać zniszczone.

Eteryczni. Są rodzajem postaci magicznych, któży urodzili się tacy, lub się nimi stali. Najwięksi magiowie porzucili swoje dotychczasowe formy na rzecz eteryczności, aby rozwinąć swoje umiejętności.

Wampiry nie żyją, ani nie są umarli. Zostali zawieszeni gdzieś pomiędzy życiem i śmiercią. Są to dzieci nocy. Za dnia kryją się w podziemiach. Spopieleni oraz Giganci posiadają wrodzoną odporność na tą dolegliwość.

Likantropi są w pewnym względzie podobni wampirom, utracili część swojej własnej istoty na rzecz czegoś innego. W odrużnieniu od wampirów, likantropi żyją. Swoją formę zmieniają zazwyczaj tylko nocą. Jednak ci bardziej doświadczeni potrafią się zmienić kiedy tylko chcą.

Zdarzenia

Eksplozja gór. Zdarzenie to miało miejsce 20 lat temu. W ciągu tygodnia wybuchło 9 z dziesięciu znanych wulkanów powodując wielkie zmiany geopolityczne. Wiele obszarów północy zniknęło pod powieszchnią wody zmuszając wiele ludów do migracji. W centralnej części kontynentu wiele obszarów zosało zniszczonych. Wszystko to prowadzi do wielu incydentów między migrującymi ludami, tubylcami. Temperatura globu w ciągu ostatnich kilku lat spadła, co pociągnęło za sobą mniejsze zbiory oraz głód. Południowe królestwa zjednoczyły się oraz wybudowały WielkiMur, odgradzając się. Nie spotkało się to z wielką aprobatą i zrodziło wiele konfliktów. Po tym wydarzeniu w wielu miejscach świata zaobserwowano różne fizyczne anomalie oraz otwierające się i zamykające portale. Jest to kolejna rzecz którą badają różni naukowcy.

Miejsca

Wyspy Zachodnie. Był to zbiór wysp położonych na zachodzie kontynentu. Zamieszkane zostały przez liczne małe plemiona, a strome klify wysp skutecznie je odizolowały. Jednak po Eksplozi gór dno morskie zostało wypiętrzone, co spowodowało wiele niemiłych incydentów z nadciągającymi tu stworzeniami. Było to w dużej mierze za sprawą różnic kulturowych.

¦wiaty zewnętrzne. Są to małe światy znajdujące się za portalami. Na żadnym z tych światów nie występują żadne zdradzające wyższą inteligencję istoty. W świecie Aun oraz Taun występują jedynie zwierzęta. Natomiast w świecie Tris występują istoty przypominające demony, które wykazują bardzo duży poziom agresji.

Aun jest światem pustynnym, bardzo gorącym. Naturalnymi mieszkańcami są jedynie zwierzęta. Kilka grup ekspedycyjnych założyło tu obozy badawcze.

Taun jest drugim odkrytym światem. Zamieszkujące ten świat istoty posiadają wiele magicznych właściwości, z tego względu świat ten jest chętnie eksplorowany przez różnej maści magów. Z dotychczasowych badań udało się ustalić, że większość skał zawiera pewien unikatowy minerał nazwany Eterycznym kamieniem.

Tris. Jest to świat zamieszkany przez demonopodobne istoty nazwane Półdemonami. Nie wykazują one wyższej inteligencji. Ich zachowanie jest czysto niszczycielskie. Zapuściło się tu tylko kilku demonologów, którzy mieli nadzieje pogłębić swoją wiedzę na temat demontów. Nigdy już nikt o nich nie słyszał. Ostatnimi czasu notuje się coraz liczniejsze przejścia półdemonów przez portale.

Unia południowa. Jest to pakt pomiędzy trzema prowincjami: Harmią, Baan oraz Wielkim Jarem. Pakt ten ma na celu ograniczenie imigracji instot z północy na terezy Unii. Pomóc ma w tym wybudowany mur.

Anomalia jest miesjcem w którym dzieją się dziwne rzeczy. Wiele praw fizyki działa w nieprzewidziany sposób. Natura anomalii nie jest dokładnie znana. Znajduje się ona na zachodzie kontynentu.

Ugrupowania – bractwa, zakony, klany, gildie itp

Unia południowa. Jest to pakt pomiędzy trzema prowincjami: Harmią, Baan oraz Wielkim Jarem. Pakt ten ma na celu ograniczenie imigracji instot z północy na terezy Unii. Pomóc ma w tym wybudowany mur.

Siewcy są ugrupowaniem, które zrzesza osoby o demonicznym lub półdemonicznym pochodzeniu. Chcą oni w magiczny sposób zniewolić, a następnie wykorzytać demony dla własnych celów. Na chwilę obecną są niewielką sektą, jednak szybko znajdują nowych zwolenników.

Zakon nowego świata, jest zakonem paladyńskim. Służą oni Helliusowi. Przestrzegają swojego kodeksu. Walczą z nieumarłymi oraz demonami. Ich elitę stanowią Nieskalani.

Znak kości. Jest globalnym tajnym stowarzyszeniem mającym na celu rozpowszechnienie nieśmierci na cały świat. Na czele tego ugrupowania stoją potężni Lisze. Ułatwiają oni przejście na drugą stronę każdemu chętnemu (lub nie). Posiadają w ramach swoich struktur szkoły wojowników, magów oraz zabujców.

Inne

Portale. Są fenomenem, który pojawił się po Eksplozji góry. Nie znana jest jeszcze ich geneza. Mają tendencje do otwierania się i zamykania. Mogą prowadzić w najróżniejsze miejsca. W kilku miejscach za pomocą magii udaje się utrzymać stabilność potralu, co umożliwia szybkie podróże. Jednak magowie, którzy je obsługują pobierają straszliwe opłaty. Z rzadka część portali prowadzi do innych światów, a część z tych światów zamieszkiwana jest przez bardzo nieprzyjazne istoty. Część portali zdaje się prowadzic do miejsc z przeszłości. Część badań wskazuje na to, że w pewnym stopniu można w ten sposób wpłynąć na teraźniejszość.

Eteryczne kamienie. Są minerałem dość powszechne występującym w świecie Taum, jednak bardzo ciężkie w wydobyciu i obróbce, a do za sprawą ich niezwykłej kruchości i ulotności. Bardzo często źle obrobiony kamień rozsypuje się w pył tracąc swoje specjalne właściwości. Minerał ten działa w pewien sposób jako magiczny katalizator, wspierając wszystkie magiczne zdolności wszystkich stworzeń.

Strażnik czasu
Jest legendarną postacią, nie ma żadnych dowodów na jego istnienie. Mówi się, że jest starszy od wszystkich bogów. Ostatnio jednak wydaje się, że słabo wypełnia swoje zadanie o czym świadczą właściwości niektórych portali.

Bogowie
Bogowie są istotami przebywającymi poniekąd poza światem, chociaż czasami można spotkać ich avatarów. Ich przebudzenie się zapoczątkowało nową erę, miało to miejsce 710 lat temu.
Hellius – bóg sÅ‚oÅ„ce. Pocieszyciel strapionych, dawca i obroÅ„ca życia. Patron Zakonu nowego Å›wiata. Nie oczekuje skÅ‚adania ofiar, jedynie przestrzegania jego przykazaÅ„, w wypadku ich Å‚amania bardzo srogi.


Linia czasu
2500 bogowie zasypiajÄ…
2300 powstanie pierwszego wampira
2000 pierwsze zanotowane przypadki likantropii
0 Przebudzenie bogów
404 Powstanie Nieumarłych
690 Eksplozja Gór
691 Pojawienie siÄ™ pierwszych portali
695 Powstanie Muru
697 Powstanie Anomalii
710 Teraz

Na chwilę obecną chcę opracować świat, który ma sens oraz głębię... jak już pisałem. Na szkice jeszcze przyjdzie czas.
Na tym etapie dokładne określanie grupy docelowej nie ma dużego sensu, gdyż jest to opracowywanie świata, a nie finalnego produktu. Jednak mogę powiedzieć, że chcę zainteresować fanów skomplikowanych RPG oraz tych którzy interesuje raczej prosta rozgrywka. Chcę, żeby gra wyróżniała się światem, oraz łatwością zagłębiania się w ten świat.

Nie zgadzam się, że na tym etapie nie można sobie zostawić wolnej drogi co do single/multi. Nie staram się nakreślać scenariusza gry, a jedynie projektuję świat. Równie dobrze można osadzić w takim świecie strategie, RPG, lub FPS. Wystarczy spojrzeć na LOTR, na podstawie tego świata widziałem strategię oraz RPG oraz MMORPG.
Oczywiście mam pewne założenia, co do samej gry, koncepcji, featursów, które chylą się z stronę MMO, jednak mam świadomość konkurencji na tym rynku.
_________________
Projektowanie gier, pomysły na gry, mój blog
http://projektowanie-gier.pl
Game Based Learning
http://gamebasedlearning.edu.pl/
 

overwatcher  

Stały User

Wyobraźny Królewicz



ImiÄ™: Tomasz

Wiek: 14

Do³±czy³: 23 Cze 2015

Sk±d: Za¶wiaty

   

Wys³any: 2015-07-05, 22:08   

Jimmyblack napisa³/a:

Na tym etapie dokładne określanie grupy docelowej nie ma dużego sensu, gdyż jest to opracowywanie świata, a nie finalnego produktu.



Eh. No dobrze, w takim razie pytanie... Na rynku jest zapotrzebowanie na produkt koloru zielonego i czerwonego. Myslisz, ze jak wyprodukujesz niebieski, to osiagniesz sukces?
Jesli uwazasz, ze Twoj produkt, bedzie przelomowy, dzieki czemu zbudujesz nowy rynek zbytu, wowczas trzymam za Ciebie kciuki! Sprobuj!

Jimmyblack napisa³/a:

Jednak mogę powiedzieć, że chcę zainteresować fanów skomplikowanych RPG oraz tych którzy interesuje raczej prosta rozgrywka.


Dosc niespodziewany blad logiczny.

Jimmyblack napisa³/a:

Nie zgadzam się, że na tym etapie nie można sobie zostawić wolnej drogi co do single/multi. Nie staram się nakreślać scenariusza gry, a jedynie projektuję świat.


Single/multi to OGROMNA decyzja. Generalnie swiat projektowany do multi jest kompletnie inny od singlowego i wymaga wiele przemyslen. Po specyfikacji jest juz za pozno.
Jesli to Twoj pierwszy projekt, to dokladnie zrozumiesz o czym mowa juz na etapie wireframe'owania.

Tak czy inaczej ciekawie to wyglada! Powodzenia w dalszych pracach! =)
_________________
Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible'!
 

Jimmyblack  

Mega wymiatacz


ImiÄ™: Jimmy

Wiek: 28

Do³±czy³: 19 Maj 2015

Sk±d: Dublin

   

Wys³any: 2015-07-05, 22:24   

Przez całą dyskusję mówisz do mnie o projektowaniu gry, gdy ja mówię o projektowaniu świata. Chyba dlatego nie możemy się dogadać.
nie widzę błędu logicznego w tym, co napisałem. Są to różne grupy, które interesują się różnymi elementami rpg. Mam nadzieję, że uda mi się zadowolić obie.
Projektowanie świata multi oraz single różni się, ale głównie, gdy patrzysz na mechanikę, a nie na sam świat.

Możesz sobie wyobrazić, że tworzę ten świat, aby napisać książkę. Wyjdzie na to samo.
_________________
Projektowanie gier, pomysły na gry, mój blog
http://projektowanie-gier.pl
Game Based Learning
http://gamebasedlearning.edu.pl/
 

Forum m³odzie¿owe e-Mlodzi.com