¦wiat
MieszkaÅ„cy – rasy grywalne
Spopieleni są rasą powstałą w czasie Eksplozji gór. Nie wykazują wielu społecznych zachowań, nie łączą się w społeczności. Zazwyczaj osiedlają się na odludziach, aby nikt ich nie niepokoił. Posiadają duże wrodzone zdolności magiczne, z tego powodu często zapraszani są na posady dwornych magów, jednak z regóły nie przyjmują tych propozycji. Nie posiadają wspomnień (lub tak twierdzą) sprzed Eksplozji gór, można więc wnioskować, że był to czas ich narodzin. Posiadają humanoisalne sylwetki, czasami widać ubytki w ich ciałach (częste braki uszu, nosów, rzadziej palców, lub inne ubytki ciała). Ich rany nie krwawią, lecz rozpalają się ogniem. Ich skóra wydaje się ciągle żarzyć. Wielu sławnych badaczy prowadzi badania nad nimi.
Spopieleni są ludzmi lub elfami, które w czasie Eksplozji gór znajdowały się w złym miejscu w złym czasie. Bardzo rzadko udało się zachować im wspomnienia z poprzedniego życia. Wydają się nie starzeć.
Giganci są rasą, która zamieszkiwała dalekie północne tereny kontynentu, które zostały zniszczone w Eksplozji gór. Nie chcieli wędrować daleko na południe osiedlając się na pierwszym zdatnym do zamieszkania terenie, który napotkali tworząc małe osady, lub zajmując istniejące wioski. Czasami oznaczało to konfrontacje z tubylcami. Są dużo więksi od przeciętnego człowieka. Mierzą około 2.2m wzrostu, posiadają też dużo bardziej rozwinietą muskulaturę.
Elfy. Wysokie, smukłe postacie. Starzeją się dużo wolniej od ludzi. Zamieszkują bezkresne puszcze zachodnie, gdzie posiadają liczne wioski i warownie. Nie lubią ingerować w rzeczy, które nie dotyczą ich bezpośrednio. Ekplozja gór nie wpłynęła zbytnio na ich terytoria, co sprawiło, że wiele innych stworzeń stara się przedostać do ich krain. Nie postępują z nimi delikatnie. Większość imigrantów jest od razu wydalana, a w wypadku recydywy słuch o takich stworzeniach ginie. ¯yją w dużej symbiozie z lasami w których zamieszkują.
Ludzie są najpowszechniej występującą inteligentną rasą na kontynencie. Posiadają wiele mast i wiosek. Są wszechstronni i zajmują się najróżniejszymi profesjami.
Szare Elfy. Wywodzą się od grupy elfów, która przed wiekami porzuciła lasy. Ich skóra zmieniała kolor na szary z tego powodu, gdyż nie mogą już czerpać z lasów życiodajnych mocy. Starzją się prawie na równi z ludźmi.
Krasnoludy zamieszkują głównie północnowschodnie tereny dzisiejszego kontynentu za wyjątkiem Wielkiego Jaru. Kilka z ich siedzib zostało zniszczonych w efekcie kataklizmu. Większość jednak uchowała się w mniej lub bardziej nienaruszonym stanie. Ich miasta przyjęły duże liczby uchodźców, jednak nastroje stają się coraz gorsze. Są to dość niskie około 1.5-1.6m stworzenia o bardzo krępej budowie ciała. Krasnoludy jako jedyni osiagneli pewne umiejętności w zakresie obróbki Eterycznych kamieni.
Mieszkańcy - pozostali
Nieumarli. Są chodzącą kupą mięsa kieeującą się najniższymi instynktami lub poddającą się woli lisza lub nekromanty. Pierwsi nieumarli zostali stworzeni przez nekromantów za pomocą magii. Około 300 lat temu jeden z nekromantów stworzył chorobę, która potrafi zarazić zwłoki lub słaby organizm i zmienić je w nieumarłego. Istnieją metody, aby zmienić się w nieumarłego za życia i zachować pełnię świadomości i władz umysłowych. Wymaga to jednak długich przygotowań i skomplikowanych zabiegów. Nekromanci po takim zabiegu nazywani są Liszami.
Demony. Są są eterycznymi chaotycznymi postaciami, zamieszkującymi niektóre miejsca na kontynencie. Wiele z nich posługuje się magią. Wykorzustując zamieszanie powstałe w wyniku Eksplozji gór starają zorganizować się i rozpocząć walkę przeciwko wszystkim innym istotom. Nie mogą umrzeć, jedynie ich materailne powłoki mogą zostać zniszczone.
Eteryczni. Są rodzajem postaci magicznych, któży urodzili się tacy, lub się nimi stali. Najwięksi magiowie porzucili swoje dotychczasowe formy na rzecz eteryczności, aby rozwinąć swoje umiejętności.
Wampiry nie żyją, ani nie są umarli. Zostali zawieszeni gdzieś pomiędzy życiem i śmiercią. Są to dzieci nocy. Za dnia kryją się w podziemiach. Spopieleni oraz Giganci posiadają wrodzoną odporność na tą dolegliwość.
Likantropi są w pewnym względzie podobni wampirom, utracili część swojej własnej istoty na rzecz czegoś innego. W odrużnieniu od wampirów, likantropi żyją. Swoją formę zmieniają zazwyczaj tylko nocą. Jednak ci bardziej doświadczeni potrafią się zmienić kiedy tylko chcą.
Zdarzenia
Eksplozja gór. Zdarzenie to miało miejsce 20 lat temu. W ciągu tygodnia wybuchło 9 z dziesięciu znanych wulkanów powodując wielkie zmiany geopolityczne. Wiele obszarów północy zniknęło pod powieszchnią wody zmuszając wiele ludów do migracji. W centralnej części kontynentu wiele obszarów zosało zniszczonych. Wszystko to prowadzi do wielu incydentów między migrującymi ludami, tubylcami. Temperatura globu w ciągu ostatnich kilku lat spadła, co pociągnęło za sobą mniejsze zbiory oraz głód. Południowe królestwa zjednoczyły się oraz wybudowały WielkiMur, odgradzając się. Nie spotkało się to z wielką aprobatą i zrodziło wiele konfliktów. Po tym wydarzeniu w wielu miejscach świata zaobserwowano różne fizyczne anomalie oraz otwierające się i zamykające portale. Jest to kolejna rzecz którą badają różni naukowcy.
Miejsca
Wyspy Zachodnie. Był to zbiór wysp położonych na zachodzie kontynentu. Zamieszkane zostały przez liczne małe plemiona, a strome klify wysp skutecznie je odizolowały. Jednak po Eksplozi gór dno morskie zostało wypiętrzone, co spowodowało wiele niemiłych incydentów z nadciągającymi tu stworzeniami. Było to w dużej mierze za sprawą różnic kulturowych.
¦wiaty zewnętrzne. Są to małe światy znajdujące się za portalami. Na żadnym z tych światów nie występują żadne zdradzające wyższą inteligencję istoty. W świecie Aun oraz Taun występują jedynie zwierzęta. Natomiast w świecie Tris występują istoty przypominające demony, które wykazują bardzo duży poziom agresji.
Aun jest światem pustynnym, bardzo gorącym. Naturalnymi mieszkańcami są jedynie zwierzęta. Kilka grup ekspedycyjnych założyło tu obozy badawcze.
Taun jest drugim odkrytym światem. Zamieszkujące ten świat istoty posiadają wiele magicznych właściwości, z tego względu świat ten jest chętnie eksplorowany przez różnej maści magów. Z dotychczasowych badań udało się ustalić, że większość skał zawiera pewien unikatowy minerał nazwany Eterycznym kamieniem.
Tris. Jest to świat zamieszkany przez demonopodobne istoty nazwane Półdemonami. Nie wykazują one wyższej inteligencji. Ich zachowanie jest czysto niszczycielskie. Zapuściło się tu tylko kilku demonologów, którzy mieli nadzieje pogłębić swoją wiedzę na temat demontów. Nigdy już nikt o nich nie słyszał. Ostatnimi czasu notuje się coraz liczniejsze przejścia półdemonów przez portale.
Unia południowa. Jest to pakt pomiędzy trzema prowincjami: Harmią, Baan oraz Wielkim Jarem. Pakt ten ma na celu ograniczenie imigracji instot z północy na terezy Unii. Pomóc ma w tym wybudowany mur.
Anomalia jest miesjcem w którym dzieją się dziwne rzeczy. Wiele praw fizyki działa w nieprzewidziany sposób. Natura anomalii nie jest dokładnie znana. Znajduje się ona na zachodzie kontynentu.
Ugrupowania – bractwa, zakony, klany, gildie itp
Unia południowa. Jest to pakt pomiędzy trzema prowincjami: Harmią, Baan oraz Wielkim Jarem. Pakt ten ma na celu ograniczenie imigracji instot z północy na terezy Unii. Pomóc ma w tym wybudowany mur.
Siewcy są ugrupowaniem, które zrzesza osoby o demonicznym lub półdemonicznym pochodzeniu. Chcą oni w magiczny sposób zniewolić, a następnie wykorzytać demony dla własnych celów. Na chwilę obecną są niewielką sektą, jednak szybko znajdują nowych zwolenników.
Zakon nowego świata, jest zakonem paladyńskim. Służą oni Helliusowi. Przestrzegają swojego kodeksu. Walczą z nieumarłymi oraz demonami. Ich elitę stanowią Nieskalani.
Znak kości. Jest globalnym tajnym stowarzyszeniem mającym na celu rozpowszechnienie nieśmierci na cały świat. Na czele tego ugrupowania stoją potężni Lisze. Ułatwiają oni przejście na drugą stronę każdemu chętnemu (lub nie). Posiadają w ramach swoich struktur szkoły wojowników, magów oraz zabujców.
Inne
Portale. Są fenomenem, który pojawił się po Eksplozji góry. Nie znana jest jeszcze ich geneza. Mają tendencje do otwierania się i zamykania. Mogą prowadzić w najróżniejsze miejsca. W kilku miejscach za pomocą magii udaje się utrzymać stabilność potralu, co umożliwia szybkie podróże. Jednak magowie, którzy je obsługują pobierają straszliwe opłaty. Z rzadka część portali prowadzi do innych światów, a część z tych światów zamieszkiwana jest przez bardzo nieprzyjazne istoty. Część portali zdaje się prowadzic do miejsc z przeszłości. Część badań wskazuje na to, że w pewnym stopniu można w ten sposób wpłynąć na teraźniejszość.
Eteryczne kamienie. Są minerałem dość powszechne występującym w świecie Taum, jednak bardzo ciężkie w wydobyciu i obróbce, a do za sprawą ich niezwykłej kruchości i ulotności. Bardzo często źle obrobiony kamień rozsypuje się w pył tracąc swoje specjalne właściwości. Minerał ten działa w pewien sposób jako magiczny katalizator, wspierając wszystkie magiczne zdolności wszystkich stworzeń.
Strażnik czasu
Jest legendarną postacią, nie ma żadnych dowodów na jego istnienie. Mówi się, że jest starszy od wszystkich bogów. Ostatnio jednak wydaje się, że słabo wypełnia swoje zadanie o czym świadczą właściwości niektórych portali.
Bogowie
Bogowie są istotami przebywającymi poniekąd poza światem, chociaż czasami można spotkać ich avatarów. Ich przebudzenie się zapoczątkowało nową erę, miało to miejsce 710 lat temu.
Hellius – bóg sÅ‚oÅ„ce. Pocieszyciel strapionych, dawca i obroÅ„ca życia. Patron Zakonu nowego Å›wiata. Nie oczekuje skÅ‚adania ofiar, jedynie przestrzegania jego przykazaÅ„, w wypadku ich Å‚amania bardzo srogi.
Linia czasu
2500 bogowie zasypiajÄ…
2300 powstanie pierwszego wampira
2000 pierwsze zanotowane przypadki likantropii
0 Przebudzenie bogów
404 Powstanie Nieumarłych
690 Eksplozja Gór
691 Pojawienie siÄ™ pierwszych portali
695 Powstanie Muru
697 Powstanie Anomalii
710 Teraz
Na chwilę obecną chcę opracować świat, który ma sens oraz głębię... jak już pisałem. Na szkice jeszcze przyjdzie czas.
Na tym etapie dokładne określanie grupy docelowej nie ma dużego sensu, gdyż jest to opracowywanie świata, a nie finalnego produktu. Jednak mogę powiedzieć, że chcę zainteresować fanów skomplikowanych RPG oraz tych którzy interesuje raczej prosta rozgrywka. Chcę, żeby gra wyróżniała się światem, oraz łatwością zagłębiania się w ten świat.
Nie zgadzam się, że na tym etapie nie można sobie zostawić wolnej drogi co do single/multi. Nie staram się nakreślać scenariusza gry, a jedynie projektuję świat. Równie dobrze można osadzić w takim świecie strategie, RPG, lub FPS. Wystarczy spojrzeć na LOTR, na podstawie tego świata widziałem strategię oraz RPG oraz MMORPG.
Oczywiście mam pewne założenia, co do samej gry, koncepcji, featursów, które chylą się z stronę MMO, jednak mam świadomość konkurencji na tym rynku.
_________________
Projektowanie gier, pomysły na gry, mój blog
http://projektowanie-gier.pl
Game Based Learning
http://gamebasedlearning.edu.pl/