Witam Wszystkich, stwierdziłem, ze opinia innych osób pomoże mi rozwiązać mój problem.
Obecnie uczęszczam do liceum, w miasteczku (15-17tyś ludzi). Mieszkam z rodzicami i siostrą. Wszystko bajera, prócz tego, że z ojcem układa mi się strasznie. Ogólnie to sprawa polega na tym, iż chcę się wyprowadzić ale dzielą mnie jeszcze miesiące do 18'nastki. Czy ktoś miał kiedyś podobne plany by wyprowadzić się z domu przed 18 rokiem życia dostać pracę i wynajmować pokój czy kawalerkę? Mam propozycje wynajęcia pokoju od starszej Pani która ma dom jednorodzinny z wnuczką. Zniechęca ją to do mnie, że jestem jeszcze pełnoletni i obawia się, że gdy będę pod jej dachem wynajmować pokój to ona będzie musiał ponosić za mnie odpowiedzialność. Jak to wygląda? Jak mogę załatwić coś takiego?
Czy gdy będę wynajmować pokój, będę pracować to czy policja albo jakieś inne władze się doczepią do mnie lub do moich prawnych opiekunów (rodziców) o to, że nieletni i że sam mieszka itp. Jak to wygląda? Jestem zielony jeśli chodzi o takie sprawy "prawne".
Chciałem Ci życzyć powodzenia, znajdziesz pracę wynajmiesz pokój, będziesz harował w warsztacie bo wątpię ,że w wieku 18 lat coś więcej dostaniesz, starczy Ci na jedzenie , zapomnisz co to dziewczyna, imprezy, życie nastolatka, bo oh miałeś chętke być dorosłym. Będziesz tak do końca życia bo raczej domu na kredyt nawet nie kupisz, a nie lepiej szukać problemu u podstaw czyli porozmawiać z ojcem? Wielu już było taki co się porywają na wiatr.
Musisz ukończyć 18 lat, lub mieszkać z osobą pełnoletnią która będzie twoim opiekunem. Ja wyprowadzałem się w wieku 18 lat i od razu Ci mówię mieszkanie samotnie bez rodzinny na początku wydaje się wolnością, lecz czasami dobija fakt że nie ma się do kogo odezwać nawet dokuczyć czy pokłócić. Poczekaj miesiąc będziesz mieć 18 znajdziesz pracę, i wszystko będzie ok. Ja już mieszkam bez rodziny prawie 5 lat i już się przyzwyczaiłem do samotności pod względem osób bardzo bliskich. Życzę powodzenia.