Autor
Wiadomo¶æ
cretultix napisa³/a:
owszem kościół nie natomiast Chrystus owszem, ale kto by się tam przejmował jakimś starożytnym kaznodziejom.
Cytat:
A gdzie Chrystus Mówił, że nie wolno prowadzić wojen, bronić się?
Humilis napisa³/a:
A gdzie Chrystus Mówił, że nie wolno prowadzić wojen, bronić się?
Humilis napisa³/a:
A gdzie Chrystus Mówił, że nie wolno prowadzić wojen, bronić się? W tamtych czasach wojny były czymś tak powszechnym, że napewno by o tym wspomniał gdyby było to absolutnie złe.
cretultix napisa³/a:
jeśli chodzi o NT to polecam kazanie na górze
Frozy napisa³/a:
Przesłanie Jezusa to było "Peace For All!!!!!!!" a nie "Kill'em All"
MÅ‚odyDuchem napisa³/a:
Skąd wiesz, że są to fragmenty prawdziwe, a nie fałszywe (to tak odnośnie prawdziwości Ewangelii)
MÅ‚odyDuchem napisa³/a:
Frozy napisa³/a:
Przesłanie Jezusa to było "Peace For All!!!!!!!" a nie "Kill'em All"
Rorschach napisa³/a:
TQIT napisa³/a:
A V Przykazanie ma jakieÅ› wyjÄ…tki? Przypisy?
cretultix napisa³/a:
oczywiście, bo w oryginalne nie były one użyteczne, nie były praktyczne, trzeba było przerobić je na swoja modlę, tak aby dobrze się sterowało społeczeństwem.
Trzeba było stworzyć całą kastę ludzi zajmujących się taki przeinterpretowaniem słowa Boga aby było ono użyteczne dla rządzących
cretultix napisa³/a:
5:21 - Słyszeliście, iż rzeczono starym: Nie będziesz zabijał; a ktobykolwiek zabił, będzie winien sądu;
5:22 - Ale ja wam powiadam: Iż każdy, kto się gniewa na brata swego bez przyczyny, będzie winien sądu; a ktokolwiek rzecze bratu swemu: Racha; będzie winien rady, a ktokolwiek rzecze: Błaźnie! będzie winien ognia piekielnego.
5:23 - A tak jeźlibyś ofiarował dar twój na ołtarzu, a tam byś wspomniał, iż brat twój ma co przeciwko tobie,
5:24 - Zostaw tam dar twój przed ołtarzem, a odejdź, pierwej się pojednaj z bratem twoim; a potem przyszedłszy ofiaruj dar twój.
Cytat:
Chrześciajnie nawet ci pierwotni nie uważali służenia w armii za coś niewłaściwego.
Frozy napisa³/a:
służenie w armii to nie to samo co walczenie -.-
Frozy napisa³/a:
pada pytanie: po co to przykazanie skoro można je łamać?
Cytat:
Po to żeby nie zabijać bez powodu, z chęci zemsty. Inaczej dojdziemy do sprzeczności. Pan Bóg kazał izraelitom podbić pogan aby wejśc do Ziemi Kanaan a wcześniej zabronił zabijać.
Frozy napisa³/a:
Dochodzimy do tego, że Jezus tak naprawdę miał w dupie Judaizm ^^
Humilis napisa³/a:
Jest pewna różnica między wrogiem publicznym a wrogiem prywatnym. Pan Jezus oczywiście kazał zawsze przebaczać naszym wrogom. Zauwamy jednak że ilekroć spotykał żołnierzy, setników nie mówił im: odrzućcie oręż!
Humilis napisa³/a:
Nie, tym czasem setnika z Kafarnaum który był zawodowym żołnierzem stawia jako wzór wiary jakiej nie znalazł w całym Izraelu. Kobiecie cudzołożnej powiedzieł idż i nie grzesz, setnikowi już nie.
Humilis napisa³/a:
Jeśli chodzi o nadstawianie drugiego policzka spotkałem się z interpretacją taką, iż chodzi o to że w tradycji żydowskiej na zgodę całowano w policzek, a więc być może chodzi tu o nadstawienie policzka do pocałunku czyli o przebaczenie.
Humilis napisa³/a:
Idąc dalej skąd Piotr miał miecz? Pan Jezus z pewnością o tym wiedział i nie kazał mu się go pozbyć. Co więcej mówi Piotrowi "schowaj miecz do pochwy" a nie "odrzuć ten miecz precz od siebie". Poprostu chodziło o to, że musiało się wypełnić to co się miało wypełnić a wieć męka Chrystusa.
Humilis napisa³/a:
Jeśli przyjmiemy podane przez Ciebie fragmenty literalnie i w każdym wypadku to jak wytłumaczyć wypędzenie kupców ze świątyni, posiadanie miecza przez Piotra itd?
Humilis napisa³/a:
Poprostu trzeba rozróżnić naszą osobistą relację z bliźnimi którym powinniśmy przebaczać, darować, od wrogów publicznych, gorszycieli a także atakujących. Podobnie jest z wojną wojna sprawwiedliwa a więc obronna albo w celu uzyskania czegoś należnego i stosowana jako ostateczny środek jest dopuszczlna a w przypadku obrony wręcz nakazana.
Humilis napisa³/a:
A wojna była zawsze i będzie zawsze.
Humilis napisa³/a:
Chrześciajnie nawet ci pierwotni nie uważali służenia w armii za coś niewłaściwego. Wiemy to z matrylogium rzymkiego, bardzo wielu chrześciajańskiech legionistów oddało życie za wierę nie chcąc oddawać pokłonu cesarzowi. Przy wstąpieniu do armii takich sprzeciwów nie było.